Garantie

Toate produsele comercializate de magazinul online www.solutii-alternative.ro sunt noi, cu garantie de:

  • 24 luni de la data achizitiei pentru persoane fizice
  • 12 luni pentru persoane juridice

Conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile legii 449/2003 si OG 21/1992 cu modificarile ulterioare. Astfel, conform legii 449/2003 "In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata". Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabila de timp, care insa nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care VANZATORUL a intrat in posesia produsului. In acest sens, definitia consumatorului este urmatoarea "orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care, in cadrul contractelor care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale". Persoanele juridice nu intra sub celor doua legi mentionate anterior. In cazul persoanelor juridice, pot aparea exceptii cu privire la termenii si conditiile mentionate in cele doua legi, in cazul in care nu este stipulat altfel in contractul de vanzare-cumparare.

In concluzie, termenele de remediere ale produselor aflate in garantie sunt urmatoarele:

  • maxim 15 zile calendaristice in cazul persoanelor fizice
  • maxim 25 de zile lucratoare in cazul persoanelor juridice

Totusi, la aceste termene pot aparea intarzieri insa durata de remediere se va prelungi doar cu acordul in scris al clientului.

Expeditorul raspunde de corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB) cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.

Garantie acopera transportul produselor catre si inapoi de la serviceul autorizat sau centrul de colectare insa nu acopera si asigurarea produselor. In cazul in care se dorestea asigurarea produselor, acest lucru se va face de catre client. Costurile de transport vor si suportate doar in cazul in care solicitarile sunt fondate; in cazul in care produsele nu prezinta nici un defect sau se incadreaza intr-una din situatiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de catre client. Se recomanda utilizarea produselor conform indicatiilor de utilizare inscrise in manualul de utilizare al produsului.

Situatiile de mai jos vor duce la pierderea (anularea) garantiei:

  • defectiuni cauzate de transportul, manipularea, depozitarea, instalarea si utilizarea echipamentelor in conditii necorespunzatoare
  • deteriorarile termice, mecanice, plastice ale produselor, datorate incendiilor, accidentelor sau neglijentei in utilizare, prezenta urmelor de contact cu lichid sau alte substante, urme de oxidare datorate folosirii in locuri cu abur sau umiditate excesiva, praf in exces, urme de arsuri, crapaturi, sparturi; componente sau piese electronice indoite, deteriorate, rupte, arse sau cu trasee electronice intrerupte
  • interventii asupra produselor executate de catre persoane neautorizate de vanzator, furnizor, importator sau producator
  • lipsa sau deteriorarea sigiliilor sau inscrisurilor producatorului sau vanzatorului de pe produse; lipsa sau deteriorarea seriilor de fabricatie; desigilarea echipamentelor sau componentelor sigilate de vanzator, furnizor, importator sau producator; pierderea certificatului de garantie sau a actului de achizitie
  • produsul nu a fost folosit in conformitate cu instructiunile descrise in manualul de utilizare sau pentru scopul pentru care a fost creat; produsul nu a fost folosit cu accesorii sau consumabile originale
  • modificarea sau completarea datelor din certificatul de garantie; orice modificare facuta trebuie insotita de catre semnatura si stampila.

REMEDIEREA PRODUSELOR

In cazul in care un produs aflat in termenul de garantie se defecteaza iar termenii prezentati mai sus nu au fost incalcati, procedura este urmatoarea:

  • Produsul va trebui predat sau trimis prin curier catre serviceul VANZATOR. Trimiterea produselor pentru verificare in perioada de garantie, se face numai dupa anuntarea unui reprezentant al VANZATORULUI, specificand exact care este defectul sau problemele constatate (click aici pentru formular). Defectele vizibile se reclama in momentul in care se intra in posesia produsului. Prin defecte vizibile se inteleg toate defectele care pot fi depistate printr-o simpla examinare vizuala a produsului. Durata de remediere a produselor poate varia, in functie de natura defectului si disponibilitatea pieselor, de la 2 la 15 zile calendaristice (in cazul persoanelor fizice). Predarea sau trimiterea produselor cu defecte mentionate partial poate duce la o diagnosticare si remediere partiala.
  • Coletul va contine produsul ambalat cat mai bine, de preferat in ambalajul original si cu accesoriile complete, copie de pe factura, copie de pe certificatul de garantie (in cazul in care certificatul de garantie este tipizat producator/importator, acesta se va trimite in original.
  • Receptia coletelor se va face in aceasi zi in care sunt livrate de curieri, in limita programului de lucru (Luni-Vineri 10:00-18:00, exceptie sarbatorile legale). Coletele trimise vinerea vor fi preluate in service in ziua de luni a saptamanii urmatoare Durata de remediere a produselor poate varia, in functie de natura defectului si disponibilitatea pieselor, de la 2 la 15 zile calendaristice (in cazul persoanelor fizice). Dupa remedierea produselor, clientii vor fi instiintati prin SMS, mail sau telefonic de acest lucru. Produsele venite prin curier, vor fi retrimise tot prin curier, la adresa indicata de client.

Clientul are obligatia de a ridica produsul in termen de 7 zile de la data la care a fost anuntat ca va fi expediat prin curier. In cazul in care nu este ridicat dupa notificare pentru perioada ce depaseste 7 zile se va aplica o taxa de depozitare in valoare de 5 lei/zi. In situatia in care produsul nu a fost ridicat in termen de 90 de zile de la anuntare, clientul accepta sa renunte la dreptul de proprietate asupra acestuia, echipamentul ramanand in proprietatea VANZATORULUI.